ارسال فوری تهران 2 ساعته و شهرستان 48 ساعته / ساعت کاری فروشگاه 10 الی 18

فروشگاه دوربین سیمکارتی بیسیم

دوربین مدار بسته بی سیم چیست؟

فروشگاه دوربین سیمکارتی بیسیم

دوربین های مداربسته ی بی سیم به طور کلی به دو دسته ی بی سیم آنالوگ و بی سیم دیجیتال تقسیم می شوند.

دوربین مدار بسته ی بی سیم آنالوگ :

دوربین های بی سیم آنالوگ از طریق تبدیل سیگنالهای تصاویر به سیگنال های رادیویی امکان انتقال آنها را فراهم می اورد. خروجی فرکانسی این دوربین ها با توجه به برد آنها متفاوت است اما امروز استفاده از آنها تا حد زیادی محدود شده است.

دوربین های بی سیم آنالوگ در کنار سادگی و ارزان قیمت بودن اشکالات زیادی دارند که کاربرد آن ها را محدود می کند.

سیگنال این دوربین ها به شدت به شرایط محیطی و نویزهای الکترومغناطیسی حساس است. در واقع در صورتی که موانع موجود در راه زیاد باشند یا شرایط جوی مرطوبی در محل وجود داشته باشد سیگنال دوربین به شدت افت خواهد کرد.

 

دوربین بی سیم دیجیتال (IP) :

دوربین های شبکه بی سیم معمولا از تکنولوژی وای فای (Wifi) برای انتقال اطلاعات استفاده میکنند. این تکنولوژی امکان انتقال حجم بسیار بیشتری از اطلاعات با سرعتی به مراتب بالاتر را فراهم می اورد. فرسنده های دیجیتال حساسیت کم تری نسبت به نویز و شرایط محیطی دارند. به همین دلیل است که این دوربین ها، به دوربین وای فای نیز در بازار شناخته می شوند.

معمولا دوربین هایی که خودشان دارای آنتن وای فای هستند از برد انتقال زیادی برخوردار نیستند و برای استفاده ی حرفه ای از دوربین های به صورت بی سیم باید از آنتن های حرفه ای دیجیتال استفاده کرد. یکی از پرطرفدار ترین این دوربین های مدار بسته، دوربین های مدار بسته لامپی می باشند. دوربین لامپی نصب آسانی دارد و برای مصرف کنندگان بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 

دوربین مداربسته بیسیم

داشتن امنیت مهم ترین شرطی است که باید در هر جایی وجود داشته باشد؛ چه مکانی عمومی، چه خانه ای که در آن کودکی تازه متولد شده، چه شرکت و اداره ها. تمامی این ها زمینه را ایجاد می کند تا آن موقیت را مجهز به دوربین مداربسته بیسیم کنیم. منظور از دوربین مدار بسته بیسیم، بیسیم بودن در انتقال پیام است و بعضی دوربین ها برای شارژ نیاز به باطری دارند بعضی ها هم کابل کشی می شوند.

به بیان بهتر، دوربین وای فای، برای انتقال تصویر یا صدا به کاربر نیازی به سیم کشی نداشته و اتصال بهشبکه جهانی اینترنت کار را در این دوربین ها راحت کرده است.

ویژگی های دوربین بیسیم

  •          دوربین مدار بسته بیسیم را در ایران با نام دوربین تحت شبکه بیسیم، دوربین مداربسته وای فای یا دوربین مداربسته وایرلس هم می شناسند. برای خرید دوربین وایرلس و آشنایی با قیمت دوربین مداربسته بیسیم با ما همراه باشید.
  •          اتصال به WIFI و شبکه اینترنت خانگی از ویژگی بارز دوربین مداربسته بیسیم است.
  •          دوربین بیسیم بیشتر در مکان های کوچک استفاده می شود. و برای خرید دوربین مدار بسته بیسیم  حتما متراژ محل مکان مورد نظر را بدانید.
  •          قیمت دوربین مدار بسته بیسیم به نسب دوربین های دیگر بیشتر است اما قابلیت مناسبی هم به نسبت قیمتش دارد.
  •          دوربین مداربسته بیسیم ارزان برند یافت نمی شود مگر اینکه تقلبی باشد.
  •          دوربین بیسیم قابلیت چرخش 180 درجه و 360 درجه دارند به عبارت دیگر پانورما است.
  •          هنگام خرید دوربین مدار بسته بیسیم توجه داشته باشید که رزولیشن حداقل 2 مگاپیکسلی داشته باشد.
  •          توجه داشته باشید که فاصله دستگاه و دوربین بیسیم کم باشد تا منجر به قطعی آنتن یا سرعت پایین آن نشود.
  •          برد دوربین مداربسته بیسیم از 70 تا 140 متر متغیر است و بستگی به برند و قیمت دوربین مدار بسته بیسیم دارد. برد دوربین بیسیم با توجه به نبود مانع بیشتر می شود.
  •          برای ذخیره سازی از کارتSD  در دوربین بیسیم استفاده می شود. و قابلیت ذخیره در تلفن همراه را هم دارد.
  •          دوربین مداربسته بیسیم قابلیت گفتوگو و ضبط صدا و مکالمه دارد.
  •          نصب و راه اندازی دوربین مداربسته بیسیم ارزان است و نیازی به متخصص ندارد.
  •          دوربین مدار بسته بیسیم از 13 کانال استفاده می کنند.

 

انواع دوربین وای فای

 

  1.      دوربین مدار بسته بیسیم آنالوگ

انتقال تصویر در این نوع دوربین بیسیم از طریق امواج رادیویی است و قیمت این نوع دوربین مداربسته بیسیم ارزان است. اما با وجود قیمت ارزان و سادگی استفاده از دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ به دلیل معایبی که دارد مدتی است که منسوخ شده است. از جمله معایب آن: تحت تاثیر آلودگی صوتی است و بر اثر تغییر آب وهوا قدرت ارسال و انتقالش تغییر می کند. نکته دیگر اینکه برند های معتبر به فروش دوربین مدار بسته بیسیم آنالوگ نمی پردازند و اگر قصد خرید این دوربین بیسیم را دارید می توانید تقلبی آن را خریداری بفرمایید. البته که خرید دوربین مدار بسته بیسیم تقلبی کارا صحیحی نیست و خب می توان بجای آنالوگ از دوربین وای فای دیگری استفاده کرد.

      دوربین مدار بسته بیسیم دیجیتال

انتقال در این دوربین بیسیم توسط وای فای و با سرعت بالاتری انجام می شود و به نسبت دوربین آنالوگ حساسیت کمتری به هوا و نویز دارند. نکته ای که در مورد دوربین مداربسته بیسیم وجود دارد این است که آیا این دوربین ها قابل هک کردن هستند؟ درجواب باید گفت خیر به دلیل امنیت زیاد و سینگنال های ارتباطی متفاوت این اتفاق رخ نمی دهد مگر اینکه فردی روی فرکانس شما قرار بگیرد و بتواند تصاویر را ببیند یعنی احتمال آن خیلی کم است و این موضوع در دوربین ای آنالوگ هم ممکن است اتفاق بیفتاد. رمزگذاری ها و تنظیماتی که در دوربین وای فای وجود دارد، امکان دسترسی شما در موبایل یا دستگاه انتقال دهنده را برقرار می کند و با انجام مراحل امنیتی و رمزگذاری های شخصی می توانید از تهدید های هک شدن در دوربین وایرلس جلوگیری کنید.

خرید دوربین وایرلس

قیمت دوربین مدار بسته بیسیم به نسبت قابلیت هایش، مناسب است و فروش بالایی دارد. در خرید دوربین بیسیم باید به نکاتی توجه کرد؛ نکته اول اینکه اگر به دنبال دوربین بیسیم برند هستید، از خرید دوربین مداربسته بیسیم ارزان قیمت خودداری فرمایید. نکته دوم اینکه حتما به گارانتی دوربین مدار بسته بیسیم خود توجه کنید و هنگام خرید باید گارانتی داشته باشد. نکته بعدی، خرید مستقیم دوربین بیسیم است یعنی دوربین مداربسته بیسیم را بی واسطه و از شرکت اصلی تولید کننده خریداری بفرمایید. در صورت بروز هرگونه مشکل در دوربین مداربسته بیسیم خود، بهتر است به شرکت تولید کننده آن مراجعه بفرمایید.

در تکنولوژی های جدید دوربین های بیسیم، شاهد ظهور دوربین های مراقبتی هستیم. این دوربین ها، که با هدف نظارت و مراقبت از کودک طراحی شده اند؛ برای نظارت های سازمانی نیز مناسب می باشند. بیبی کم شیائومی و بیبی کم V380 از معروفترین و بهترین این دوربین ها می باشند.

دوربین خورشیدی بدون نیاز به برق نیز نوع دیگری از دوربین های مدار بسته بیسیم می باشد. دوربین های بیسیم هم چنین در دو نوع بالت و دام در بازار موجود می باشد؛ دوربین های مدار بسته بالت بیشتر برای فضاهای بیرونی و دام ها برای استفاده در فضاهای داخلی مناسب می باشند. از معروفترین این دوربین ها می توان به مینی اسپید دام و بالت V380 اشاره کرد.

مزیت های دوربین مداربسته بیسیم

بارز ترین مزیتی که در دوربین بی سیم می توان به آن اشاره کرد؛ نیاز نداشتن به کابل و سیم . پیچیدگی های نصب در آن است. البته آسان بودن نصب دوربین مداربسته بی سیم به این معنی نیست که یتوانید صفر تا صد نصب دوربین مدار بسته را خودتان انجام دهید، خیر ممکن است سوالاتی داشته باشید که با مراجعه به کارشناس و متخصص می توانید آن ها بر طرف کنید، اما هم از لحاظ طول زمانی و هم به لحاظ پیچیدگی، دوربین وای فای نصب آسان تری نسبت به دوربین های دیگر داشته و برای استفاده بیشتر توصیه می شود.

برگشت به بالا
×
گفتگوی آنلاین در واتساپ
برای شروع گفتگو کلیک کنید.